Regulamin cmentarza

Zarząd cmentarza mieści się w kancelarii parafialnej:
ul. ks. prał. F. Bieleckiego 1, 58-250 Pieszyce.


Godziny otwarcia cmentarza

w porze letniej (1 IV - 30 IX)

od godz. 6:00 do 22:00

w porze zimowej (1 X - 31 III)

od godz. 7:30 do 17:00

Zobacz również:

Godziny otwarcia kancelarii parafialnej











Zobacz również:

Jak załatwić pogrzeb?











Zobacz również:

Lista grobów nieopłaconych

  1. Przedstawicielem zarządu na cmentarzu jest kierownik, który:
    a) udziela informacji
    b) nadzoruje prowadzone prace,
    c) pilnuje przestrzegania regulaminu przez odwiedzających cmentarz.
  2. Cmentarz jest otwarty:
    a) w porze letniej (1 IV – 30 IX) od godz. 6.00 do 22.00,
    b) w porze zimowej (1 X – 31 III) od godz. 7.30 do 17.00.
  3. Na cmentarzu grzebiemy zmarłych z Parafii św. Antoniego Padewskiego
    w Pieszycach. Z innych parafii tylko wtedy, gdy rodzina posiada na tym cmentarzu grobowiec rodzinny, tzw. „grób podwójny” lub mogiłę, w której ostatni zmarły pochowany był przed 20-stoma laty lub gdy miejsce było wcześniej zarezerwowane.
  4. Załatwienie pogrzebu.
    a)Ustalenie dnia i godziny pogrzebu, przyjęcie ciała do kaplicy cmentarnej
    lub kościoła i uiszczenie opłat za:
        – pokładne,
        – Mszę Świętą i posługę księdza,
        – załatwia się w kancelarii parafialnej.
    b) Należy przynieść ze sobą:
        – odpis skrócony aktu zgonu wydany przez USC  lub kartę zgonu wydaną przez lekarza i potwierdzoną przez USC, 
        – dokument przeznaczony dla administracji cmentarza
  5. Wykopanie grobu, niesienie trumny do grobu i obsługę w kaplicy i kościele załatwia się (po uprzednim załatwieniu miejsca i terminu pogrzebu w kancelarii parafialnej) w zakładzie pogrzebowym.
  6. Przed upływem 20-stu lat od dnia pogrzebu miejsce na cmentarzu należy ponownie opłacić. Groby nieopłacone w tym terminie przechodzą na własność parafii, pomniki zostają usunięte, a groby przekopane.
  7. Miejsca zarezerwowane opłacamy co 10 lat. Jeżeli nie zostaną ponownie opłacone w tym terminie, rezerwacja traci ważność.
  8. Na postawienie nagrobka, grobowca, ławek, posadzenie drzew, krzewów itp. należy uzyskać zgodę administratora.
  9. Pomniki można stawiać na grobach tylko po uprzednim zatwierdzeniu projektu w kancelarii parafialnej. Do zatwierdzenia należy przedstawić (w dwóch egzemplarzach) rysunek pomnika z pieczątką zakładu, który wykonuje pomnik, wraz z dokładnymi wymiarami.
  10. Wjazd na teren cmentarza pojazdem mechanicznym jest dopuszczalny tylko po uprzednim uzyskaniu zgody od administratora cmentarza.
  11. Jazda rowerem, wprowadzanie psów, palenie papierosów oraz picie alkoholu na terenie cmentarza jest zabronione.
  12. Ekshumacja zwłok lub szczątków może być dokonana zgodnie z obowiązującymi przepisami (zgoda inspektora sanitarnego i administratora).
  13. Do podstawowych obowiązków korzystających z cmentarzy należy:
    a) utrzymywanie grobów i otaczającego terenu i dbanie o ich czystość,
    b)pielęgnowanie i bieżąca konserwacja zieleni w obrębie miejsc zarezerwowanych, pod rygorem cofnięcia rezerwacji,
    c) składowanie śmieci wyłącznie w miejscach wyznaczonych (pojemniki),
    d) dbanie o terminowe regulowanie opłat za korzystanie z cmentarza (przedłużenia grobów i rezerwacje miejsc).

Zobacz również:

Znajdź grób swoich bliskich: