Regulamin cmentarza
Zarząd cmentarza mieści się w kancelarii parafialnej:
ul. ks. prał. F. Bieleckiego 1, 58-250 Pieszyce.
Godziny otwarcia cmentarza
w porze letniej (1 IV - 30 IX)
od godz. 6:00 do 22:00
w porze zimowej (1 X - 31 III)
od godz. 7:30 do 17:00
Zobacz również:
Godziny otwarcia kancelarii parafialnej
Zobacz również:
Jak załatwić pogrzeb?
Zobacz również:
Lista grobów nieopłaconych
- Przedstawicielem zarządu na cmentarzu jest kierownik, który:
a) udziela informacji
b) nadzoruje prowadzone prace,
c) pilnuje przestrzegania regulaminu przez odwiedzających cmentarz. - Cmentarz jest otwarty:
a) w porze letniej (1 IV – 30 IX) od godz. 6.00 do 22.00,
b) w porze zimowej (1 X – 31 III) od godz. 7.30 do 17.00. - Na cmentarzu grzebiemy zmarłych z Parafii św. Antoniego Padewskiego
w Pieszycach. Z innych parafii tylko wtedy, gdy rodzina posiada na tym cmentarzu grobowiec rodzinny, tzw. „grób podwójny” lub mogiłę, w której ostatni zmarły pochowany był przed 20-stoma laty lub gdy miejsce było wcześniej zarezerwowane. - Załatwienie pogrzebu.
a)Ustalenie dnia i godziny pogrzebu, przyjęcie ciała do kaplicy cmentarnej
lub kościoła i uiszczenie opłat za:
– pokładne,
– Mszę Świętą i posługę księdza,
– załatwia się w kancelarii parafialnej.
b) Należy przynieść ze sobą:
– odpis skrócony aktu zgonu wydany przez USC lub kartę zgonu wydaną przez lekarza i potwierdzoną przez USC,
– dokument przeznaczony dla administracji cmentarza - Wykopanie grobu, niesienie trumny do grobu i obsługę w kaplicy i kościele załatwia się (po uprzednim załatwieniu miejsca i terminu pogrzebu w kancelarii parafialnej) w zakładzie pogrzebowym.
- Przed upływem 20-stu lat od dnia pogrzebu miejsce na cmentarzu należy ponownie opłacić. Groby nieopłacone w tym terminie przechodzą na własność parafii, pomniki zostają usunięte, a groby przekopane.
- Miejsca zarezerwowane opłacamy co 10 lat. Jeżeli nie zostaną ponownie opłacone w tym terminie, rezerwacja traci ważność.
- Na postawienie nagrobka, grobowca, ławek, posadzenie drzew, krzewów itp. należy uzyskać zgodę administratora.
- Pomniki można stawiać na grobach tylko po uprzednim zatwierdzeniu projektu w kancelarii parafialnej. Do zatwierdzenia należy przedstawić (w dwóch egzemplarzach) rysunek pomnika z pieczątką zakładu, który wykonuje pomnik, wraz z dokładnymi wymiarami.
- Wjazd na teren cmentarza pojazdem mechanicznym jest dopuszczalny tylko po uprzednim uzyskaniu zgody od administratora cmentarza.
- Jazda rowerem, wprowadzanie psów, palenie papierosów oraz picie alkoholu na terenie cmentarza jest zabronione.
- Ekshumacja zwłok lub szczątków może być dokonana zgodnie z obowiązującymi przepisami (zgoda inspektora sanitarnego i administratora).
- Do podstawowych obowiązków korzystających z cmentarzy należy:
a) utrzymywanie grobów i otaczającego terenu i dbanie o ich czystość,
b)pielęgnowanie i bieżąca konserwacja zieleni w obrębie miejsc zarezerwowanych, pod rygorem cofnięcia rezerwacji,
c) składowanie śmieci wyłącznie w miejscach wyznaczonych (pojemniki),
d) dbanie o terminowe regulowanie opłat za korzystanie z cmentarza (przedłużenia grobów i rezerwacje miejsc).